כפר המשנה – לחוות את המשנה באמת

אנו שואפים שלימוד תורה שבעל פה בכלל, ועולם המשנה בפרט, יהיה חלק אורגני ממארג החיים של התלמיד, והתלמיד ימצא בו כתובת מנחה להליכות חייו. לעיתים נדמה שעולם המשנה בבתי הספר נלמד כספר חוקים העסוק בהגדרות מופשטות, ולא כחווית חיים רלוונטית ומדריכה. לא בכדי נכתבה המשנה דרך תיאורי מקרים ולא כהגדרות חוקיות יבשות. לימוד משנה הוא חלק מתוכנית הלימודים בחמ"ד, ופעמים רבות מתקשה לאסוף את התלמידים לחוויה הנכונה. הדרך האמיתית להנחיל את לימוד התורה שבעל פה לתלמידים חייבת לעבור דרך חוויה טובה של המקרה המדובר, ואת הפער הזה באה תכנית 'כפר המשנה' למלא, ולהחזיר את המשנה כנציגת תורה שבעל פה למקומה האמיתי – חוויית היומיום של כל תלמיד.

מספר במאגר גפ"ן: 33705 | שם תכנית: הניגון שבלב - תכנית התפילה | בתתי הסלים תחומי המח"ר: מורשת, חברה ורוח, זהות יהודית ו מענים חברתיים, ערכיים וקהילתיים

מה כוללת התכנית?

ליווי והדרכה לצוות החינוכי
מערכי שיעור ופעילות בהלימה לתכנית הלימודים
סיפורי כפר המשנה בקבצי שמע מותאמים למערך שיעור
סט הפעלה למורה ויומן מסע אישי לתלמיד לאורך השנה

מלאו את הפרטים והזניקו את בית הספר שלכם!

לחיות את סיפור המשנה

זו ההזדמנות שלכם לקחת את התלמידים למסע בעקבות סיפורי המשנה, לחיים שהתוו את כתיבת המשניות, לסיפורים שפיעמו בלב הסוגיות השונות.

זו ההזדמנות שלכם ללמד משנה בחוויה ובהנאה גדולה – שתטמיע את הלימוד בליבם של התלמידים ובלי לשים לב – תעשה להם טעם של עוד..

תוכן אקורדיון

פגישה עם היועץ המלווה של התוכנית להיכרות מעמיקה עם התוכנית ודרכי הטמעה נכונים החל מצוות בית הספר ועד התלמידים. כולל הסבר על דרכי העבודה, שינויים במהלך השנה ושימוש נכון בערכות המלוות

היכרות עם מערכי השיעור והפעילות, הבנת האפשרויות השונות להרחבת הלימוד, קבלת הקבצים והערכות ויציאה למסע בכפר המשנה יחד עם התלמידים

הרחבת הפעילות בבית הספר – שימוש באלמנטים המרכיבים את כפר המשנה על מנת להגביר את חווית הלימוד והטמעת ערכי ופרטי המשנה בקרב התלמידים ובבית הספר כולו.

מה המטרה שלנו?

הפגישה של כל תלמיד עם תורה שבעל פה מתחילה מעולם המשנה. תלמידים רבים במסגרות החמ"ד לומדים משניות, אך לעיתים לימוד זה מועבר כתוכן מופשט אותו צריך להעביר. וכאן מגיע המקום לשאול – האם לימוד ספר חוקים הוא מה שהתכוונו רבותינו כשהנחילו לנו את התורה שבעל פה? הרי התורה הזו חיה ומתפתחת בתוכנו, וכיצד נכניס את התלמיד לחוויית השותפות ביצירת המשנה?

'כפר המשנה' בא לתת את המסגרת שבתוכה מתרחשים כל הדברים הטובים האלו.

כל זה בתוך עולם דמיוני עשיר, העטוף בערכים ובמידות טובות, ומתובל בהומור ובמתח, וממותג כדבעי.